معروفترین آثار برند کارتیه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

برند cartier

معروف ترین آثار برند

کارتیه

ساعت تانک

در میان جواهرات و ساعت‌های خاص کارتیه یک مدل ساعت تاریخچه خاصی برای خود دارد. لویی کارتیه نوه فرانسوا کارتیه در سال ۱۹۱۷ ساعت مدل تانک را طراحی کرد. او فرم این ساعت را از تانک رنو که در جنگ جهانی اول در میادین نبرد دیده بود اقتباس کرد و به همین دلیل نام تانک را روی آن گذاشت و اولین نمونه تولیدی آن را برای ژنرال پرشینگ سرهنگ نیروی ویژه ارتش آمریکا در جنگ جهانی اول هدیه داده شد. یک سال بعد این مدل ساعت معرفی شد و تا سال ۱۹۱۹ تنها شش نمونه از آن به تولید رسیده بود. این ساعت فرمی شبیه به تانک داشت و با ساعت‌های گردی که تا آن زمان رایج بود کاملا متفاوت بود. فرم مستطیلی و مربعی ساده این ساعت با بند چرمی که یکپارچه به نظر می‌رسید محبوبیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرد و در سال‌های بعد مدل‌های متنوع‌تری از این ساعت با بندهای فلزی و رنگی به تولید رسید. به جرات می‌توان گفت این مدل ساعت مچی کارتیه کپی شده‌ترین ساعت مچی جهان است و در صد سالی که از عمر آن می‌گذرد از محبوبیت و همه گیر بودن آن کاسته نشده است.

ساعت مرموز

the mystery watch

در سال 1913 ، موریس کویت “ساعت مرموز” را برای کارتیه طراحی کرد. جذابیت این ساعت‌ها در طرز حرکت عقبه‌هایش بود. اگر حرکت عقربه‌ها را ببینید، گویی روی آب شناورند. این عقربه‌ها بر روی یک کریستال شفاف سوار شده‌اند اما این کار باعث می شود ساعت بدون چرخ دنده در حال کار باشد. کارتیه این ساعت هارا با الماس و سنگهای قیمتی تزیین وآن را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند. سرمایه گذار J.P. Morgan اولین کسی بود که ساعت مرموز کارتیه را خریداری کرد. ساعتی که در حراجی بیش از 1.5 میلیون دلار فروخته شد.

گردنبند کروکودیل

از جمله آثار خاص و ویژه کارتیه، باید به گردنبند کارتیه کروکودیل ماریا فلیکس اشاره کرد. این هنرپیشه مکزیکی در سال ۱۹۷۵ به بوتیک کارتیه رفت. ماریا در آنجا کروکودیل کوچکی را درون یک شیشه دید و آنجا بود که سفارش یک گردنبند ظریف با طرح کروکودیل داد! در نهایت گردنبندی با 524.9 گرم طلا و 1023 الماس زد و 1060 زمرد گرد پدید آمد.

the windsor amethyst and turquoise suite

گردنبند بیب آمیتیس

گردنبند آمیتیس دوشس ویندسور از دیگر آثار برجسته و ماندگار برند کارتیه در تاریخ است. وجود 29 آمیتیس بنفش‌رنگ در کنار فیروزه‌های تراش‌خورده و الماس که در طلا جاسازی شده بودند، ترکیبی از زیبایی، آرامش و جذابیت را در این گردنبند به نمایش گذاشته است. بعد از مرگ دوشس ویندسور، این گردنبند در حراجی Sotheby به قیمت 605000 دلار فروخته شد.

تاج و گردنبند رویال پیرل

مرواریدها، یکی از خاص‌ترین اجزایی هستند که در صنعت جواهرسازی کاربرد دارند. تاج و گردنبند رویال پیرل کارتیه از جمله ساخته‌های برند کارتیه هستند که در آن از مروارید اصل و الماس‌های مربع شکل استفاده شده است. این جواهر خاص هم به عنوان تاج و هم به عنوان گردنبند مورد استفاده قرار گرفته است. مروارید به کار رفته در این تاج، قابلیت جدا شدن و نصب روی گردنبند را دارد. همین ویژگی باعث شده که این طراحی خاص و منحصربه‌فرد شود. این مروارید در تاج مادربزرگ ملکه الیزابت قرار دارد و نسل به نسل به خاندان سلطنتی منتقل می‌شود.

گردنبند Hutton-Mdivani Jadeite

این گردنبند متعلق به Barbara Hutton  وارث دپارتمان صنعت پشم ایالات متحده و یکی از میلیونرهای آن‌جا بود. این گردنبند حاوی 27 گوی جید سبز کاملا صیقلی بود که ریشه‌ی آن‌ها نامعلوم است. قلابی که برای آن توسط کارتیه ساخته شد حاوی یاقوت قرمز و الماس بود (به دلیل ترکیب زیبایی که جید سبز با یاقوت دارد) این گردنبند در حراجی Sotheby  در سال 2014 به قیمت باورنکردنی 27.4 میلیون دلار فروخته شد!

یکی از طراحی‌های خاص و ماندگار که توسط شخص کارتیه انجام شد، کلکسیون Tutti Frutti می‌باشد که از جواهرات هندی الهام گرفته شده و ترکیبی از یاقوت، یاقوت کبود، زمرد و الماس است. یکی از اتفاقا مهمی که برای این گردنبند افتاد، استفاده آن توسط خواننده معروف Daisy Fellowes بود.

گردنبند Daisy Fellowes Tutti Frutt

گل سینه Sapphire Panthere

این سنجاق سینه در سال 1949  از یاقوت کبودی کاملا گردی به اندازه 152.35 قیراط ساخته شده بود. این سنجاق سینه همچنین حاوی الماس برای خز پلنگ و دو قطعه الماس زرد برای چشم آن است. این پلنگ به نمادی از برند کارتیه تبدیل شده است (در سال ۱۹۱۷ لویی کارتیه یک جاسیگاری با طرح پلنگ به یکی از دوستان طراحش (جینی توسنت) هدیه می دهد، کمی بعد وقتی جینی توسنت به جمع طراحان کارتیه پیوست، تصمیم به استفاده از این پترن جذاب گرفت و با طراحی یک حلقه ی ساخته شده از طلای زرد با پترن پلنگی این کلکسیون را پایه گذاری کرد.امروز حدود صد سال از پایه­گذاری این کلکسیون میگذرد.)

گردنبند The Reine Makeda

 

یاقوت قرمز مرکز گردنبند، 15.29 قیراط وزن دارد. کارتیه برای ساخت آن از طرح های قدیمی آفریقایی الهام گرفته است. در این گردنبند از الماسی به وزن 5.1 قیراط نیز استفاده شده‌است.

3320 ساعت پر زحمت , صرف ساخت این قطعه ی ویژه شده است .

این گردنبند چند منظوره، هم جداگانه (سری الماس جدا و سری یاقوت جدا) و هم باهم قابل استفاده است.

 

این گردنبند برای Bhupindra Singh  شاهزاده‌ی پاتیالا ساخته شده بود. این گردنبند از 2930 الماس و هفتمین الماس بزرگ جهان در مرکز آن ساخته شده است. هم‌چنین از تعداد زیادی یاقوت سرخ برومه‌ای نیز استفاده شده است. این گردنبند در سال 1982 در یک     حراجی به قیمت 3.16 میلیون دلار فروخته شد. این گردنبند در سال 1948 مفقود شد، در سال 1982 پیدا شد و در سال 1998 قسمت‌های گم شده‌ی آن در مغازه دست دوم فروشی در لندن پیدا شد. ولی الماس بزرگ و یاقوت‌های برومه‌ای هیچ‌گاه پیدا نشدند. کارتیه این گردنبند را در چهار سال و با استفاده از الماسCubic Zirconia بازسازی کرد.

گردنبد Patiala

Author picture

برای ویرایش متن روی دکمه کلیک کنید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *